نگاه به تاریخ اسلام
مردمی که تاریخ نمی خوانند محکوم به تکرار دوباره آن هستند.
درباره وبلاگ


سلام – اگر دستی در کار فرهنگی دارید می توانید از این وبلاگ در مواردی مانند نمونه های ذیل بصورت رایگان بهره برداری کنید.
الف- در مسابقات فرهنگی
ب- متن درسی برای کلاس تاریخ اسلام
ج- سیر مطالعاتی برای سنین 15 تا 30 سال
د- استفاده در مجله ، بروشور ، روزنامه دیواری اداره ، مدرسه و فضای مجازی
ه- بیان مطالب در جلسه خانوادگی و نشست دوستانه.
و- تبدیل به زبان ساده تر، برای کودک و نوجوان.
****************************
مزایای این وبلاگ به شرح ذیل است:
1- از بخش های جذاب تاریخ برگزیده شده.
2- در صفحه اول ، دسته بندی مطالب وجود دارد.
3- برای کوتاه و روان و زیبا سازی مطالب تلاش زیادی شده .
4- برداشت و تحلیل، به بعضی از بخش ها اضافه شده.
5- منبع ذکر شده و معتبر بودن منبع، شرط اصلی است.
6- موضوع به مسائل روز جامعه مربوط بوده و معمولا کاربردی است.
7- از تاریخ معاصر هم غفلت نشده.
8- از ارائه مطلب بحث انگیز و پیچیده پرهیز شده.
9- ذائقه مخاطب جوان در اولویت بوده و از وقایع ملموس استفاده شده.
10- در کل ارائه کار خوب برای دراز مدت، مورد نظر است نه شتابزده و ضعیف.
پیشنهاد و نقد شما می تواند ما را یاری نماید.
در صورت استفاده از مطالب وبلاگ ، مارا در جریان بگذارید تا توشه راه و دلگرمی باشد و امیدی و نویدی.
پیروز و سرافراز باشید

مدیر وبلاگ : سید محمد حسین مركبی
مطالب اخیر

نمونه یکی از خواص :

1- امام علی (ع) که به حکومت رسیدند، اشعث بن قیس می خواست برای عدم تحویل اموال به امام  که بی حساب تصاحب کرده، به معاویه ملحق شود که قبیله اش اورا از این کار باز داشتند.

2- هنگامی که خوارج را حضرت علی با جمله ای کلی و مختصر، قانع کردند ، اشعث با سؤال از امام ، ایشان را مجبور کرد نظر صریح بدهند در نتیجه خوارج برای همیشه راه خودرا از امام جدا کردند.

3-  هنگامی که جنگ صفین به نفع سپاه امام رو به پایان بود با ایجاد تزلزل و جملاتی شک بر انگیز در دل ها تردید ایجاد کرد. نقطه ضعف مردم را هم به معاویه نشان داد، و معاویه از همان زاویه وارد شد و احساسات آن هارا بر انگیخت.

·          تحلیل:

اشعث خود را با امام هماهنگ نمی کرد بلکه خوداجتهادی داشت ، خودش با فکر ناقص تصمیم می گرفت و طرح می داد ، طرح هایش برای حکومت امام مثل یک فتنه بود.

وقتی امام هست اگر یک یا چند مرکز قدرت یا تحلیل دیگر هم باشد و خروجی مستقل داشته باشد آنهم با برداشت های بشری ، با توجه به این که امام هم رقبا را سرکوب نمی کند، اعلام نظر خواص دنیا طلب به بدنه جامعه باعث بروز تضاد و ایجاد سستی و تردید در اراده ها می شود.

حال امام که اهل رشوه و حق السکوت دادن به خواص نیست، با افرادی چون اشعث و طلحه و زبیر و سعدوقاص و ابوموسی ... چه کند تا مردم را منحرف و سست نکنند





نوع مطلب : آزادی و حقوق بشر، منافقین، بصیرت، اطاعت از امام و نائبش، امام علی(ع)، خواص در تاریخ اسلام، واقعه صفین، 
برچسب ها : خواص، چالش، حقوق بشر،


نمایش 1+: بار آشکار
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

پایگاه اینترنتی كمیل

---------------------------------------------


نگاه به تاریخ اسلام

-
-----------
جنگ و زن
---------------------- ---------------------- -------------------------------------